بیمه سلامت
اطلاعات خدمت
نام خدمت: بیمه سلامت
کد خدمت: 142
سامانه خدمت: سازمان بیمه سلامت ایران
اطلاعات خدمت
کارشناس خدمت: خانم خزائی
شماره تماس: داخلی: 2673
شماره واتساپ: ------------
آیین نامه و سیاست های استفاده از خدمت: 

بیمه شده اصلی: کارمند (زن یا مرد)، تحت عنوان تبعی یک بیمه می شود.
بیمه شده تبعی یک: همسر و فرزندان پسر تا سن ۲۲ و در صورت ادامه تحصیل تا سن ۲۵ سالگی و فرزندان دختر تا زمان ازدواج و یا اشتغال تحت عنوان تبعی یک بیمه می شوند.
کارمند خانم در صورت برخورداری از حق عائله/حق اولاد، می تواند همانند کارمند مرد نسبت به بیمه نمودن همسر و فرزندان تحت عنوان تبعی یک اقدام نماید.

بیمه شده تبعی دو: همسر/ همسران دوم به بعد کارمند در قالب تبعی دو بیمه می شود.
همسر و یا فرزندان کارمند خانم در صورت عدم برخورداری از حق اولاد/ یا عائله‌مندی، تحت عنوان تبعی دو بیمه خواهند گردید.

بیمه شده تبعی سه: در این بخش، بیمه فرزندان کارمند دولت پس از سنین شمول بیمه و بیمه پدر، مادر، خواهر، برادر، نوه و سایر بستگان امکانپذیر است.
در صورت خروج فرزندان از سن شمول بیمه، بیمه شده اصلی ملزم به مراجعه به کارگزینی محل خدمت و سپس دفتر پیشخوان، جهت ابطال دفترچه و تغییر نوع تبعی می باشد .
کارمند دولت به هنگام استفاده از مرخصی بدون حقوق، ملزم به تغییر نوع دفترچه بیمه در دوران مرخصی بدون حقوق می باشد در صورت عدم اقدام، مشمول پرداخت حق بیمه معوقه جهت آن مقطع و سایر ضوابط نظارتی خواهد گردید.
کارمند دولت، در صورت اخراج، استعفا، مرخصی بدون حقوق ، بازخرید و انفصال از خدمت، می تواند پس از ابطال دفترچه کارمندی، از طریق دریافت دفترچه خویش فرمای کارمندی جهت خود و خانواده تحت تکفل، کماکان در صندوق کارکنان دولت بیمه گردد در این موارد ملزم به مراجعه به کارگزینی محل خدمت و سپس دفتر پیشخوان جهت تعویض و تبدیل نوع بیمه می باشد.


♦ مدارک مورد نیاز برای انجام مراحل بیمه خدمات درمانی
 نرخ حق بیمه درمان در سال ۱۴۰۰

 لیست دفاتر پیشخوان دولت
 
نام و نام خانوادگی:
سوال شما:
CAPTCHA