سمپوزیوم بین‌المللی زیست شناسی سلول و مهندسی بافت برگزار شد. سمپوزیوم بین‌المللی زیست شناسی سلول و مهندسی بافت برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1401/5/24 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی در روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ سمپوزیوم بین‌المللی سلول و مهندسی بافت و مدرسه تابستانی زیست شناسی دانشگاه خوارزمی  در بستر مجازی برگزار شد 

در این سمپوزیوم دکتر حسن بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به ظرفیت و توانایی دانشگاه خوارزمی در برگزاری متعدد رویداد‌های علمی ملی و بین المللی ادامه دادند که اولین سمپوزیوم و سومین مدرسه‌ی تابستانی زیست شناسی دانشگاه خوارزمی با عنوان «سلول و مهندسی بافت؛ از آزمایشگاه تا بالین و صنعت» با همکاری ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با حضور متخصصان برجسته ملی و بین المللی طی ۱۰ روز به همت انجمن زیست شناسی ایران برگزار می‌گردد.
وی در ادامه به ویژگی‌ها و تاثیرات مثبتی که مدرسه زیست شناسی دانشگاه خوارزمی دارد اشاره کرد که با برگزاری سومین مدرسه تابستانی زیست شناسی دانشگاه خوارزمی فرصتی ارزنده است برای گردهمایی دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان علوم نوین و تحقیقات بنیادین مرتبط با حوزه سلامت فراهم خواهد شد تا در خصوص آشنایی با آخرین دستاوردهای این زمینه توانمند سازی افراد از نظر مهارت‌های عملی در بخش کارگاهی صورت بگیرد.
دکتر حسن بیگی هدف از برگزاری این برنامه را توسعه‌ی پایدار، آشنایی علاقه‌مندان این حوزه با پیشرفت‌ها و فرصت‌های مهندسی بافت و سلول های بنیادی و ایجاد توانایی و انگیزه‌ی کافی جهت کارآفرینی وتجاری سازی این فناوری‌ها و ارتباط موثر دانشگاه و صنعت برهم بستگی رشته‌های گوناگون عنوان کردند.
در انتها رئیس دانشگاه خوارزمی افزود؛ امید است با برگزاری چنین رویدادی گامی مهم در راستای اهداف بالینی مهندسی بافت و در نهایت کمک به بیمارانی که با پیشرفت این رشته یک قدم به بهبود و سلامتی نزدیک‌تر می‌شوند برداشته باشیم.
دکتر محمد نبیونی رئیس انجمن زیست شناسی ایران عنوان کرد که با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال بین الملل علوم پایه برای توسعه پایدار پرداختن به زیست شناسی به عنوان علمی که ارتباط مستقیمی با زندگی، سلامت، محیط زیست وجمعیت جهان دارد بسیار حائز اهمیت است.
وی علت نام گذاری سمپوزیوم به «از آزمایشگاه تا بالین و صنعت» را نیاز بشر به کاربردی کردن علوم پایه بیان کرد.
دکتر نبیونی هدف برگزاری این سمپوزیوم را آشنایی با روش‌های گسترش زیست شناسی از کتابخانه به آزمایشگاه، از آزمایشگاه به بالین، صنعت و شرکت‌ها برای استفاده عنوان کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به دلایل جهان و نیاز به زیست شناسی مهندسی بافت، گفت؛ از مواردی که نیاز جامعه را به گسترش حوزه مهندسی بافت نشان می‌دهد بروز و همه‌گیری بیماری‌های مختلف مانند کرونا و همچنین عوارض جانبی طولانی مدت داروهای درمان کرونا مانند بیماری‌های استخوانی است به علاوه فعالیت‌های بدنی کم، آلودگی هوا، بیماری‌های قلبی، تمایل‌ به جراحی‌های پلاستیک، عوارض پیوند اعضا از دیگر نیازهای این علم بین رشته‌ای در جهان ما است.
رییس انجمن زیست شناسی ایران در اخر بیان کرد که انجمن زیست شناسی ایران با بیش از ۵۰ سال سابقه مفتخر است که میزبان این سمپوزیوم بین‌المللی است و اشاره کرد که این انجمن سالانه با همت اساتید، معلمان و دانشجویان فعالیت‌های علمی بسیاری در سطح ملی و بین‌ المللی انجام می‌دهد.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 656 بار   |   دفعات چاپ: 85 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر