جلسه پرسش و پاسخ کارکنان دانشگاه در حوزه  امور اداری و منابع انسانی برگزار شد. جلسه پرسش و پاسخ کارکنان دانشگاه در حوزه  امور اداری و منابع انسانی برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1400/9/2 | 
جلسه پرسش و پاسخ کارکنان دانشگاه در خصوص امور اداری، منابع انسانی با حضور مدیر امور اداری و منابع انسانی دانشگاه خوارزمی توسط شورای صنفی کارکنان دانشگاه ، روز شنبه ۲۹آبان ماه ۱۴۰۰در سالن جلسات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، در جلسه پرسش و پاسخ،  کارکنان دانشگاه مسائل و مشکلات اداری و صنفی خود را  با مدیر امور اداری و منابع انسانی و روسای ادارات رفاه، کارگزینی کارکنان و اعضای شورای صنفی مطرح کردند. ذخیره مرخصی سالانه کارکنان، خدمات و تعمیرات منازل مسکونی دانشگاه، افزودن حق مسکن و بهره وری در حکم کارگزینی، ارتقاء شغلی و افزایش سهمیه کارمند نمونه، تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی، ادامه تحصیل کارکنان، دور کاری کارکنان خانم دارای فرزند زیر شش سال، بسته های رفاهی ، سلامت و گردشگری در ایام بیماری کرونا، افزودن ساعات اضافه کار کارکنان، بیمه تکمیلی و ... از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود. دکتر محمدی، مدیر امور اداری و منابع انسانی توضیحاتی را در خصوص موضوعات مطرح شده بیان کرد و اظهار داشت: تمهیداتی اتخاذ شده است تا این جلسات به صورت دوره ای با حضور کارکنان و  مدیران و همکاران حوزه اداری برگزار شود. در این جلسات در خصوص تصمیمات اتخاذ شده و عملکرد حوزه اداری و منابع انسانی، اطلاع رسانی و شفاف سازی  صورت گیرد و کارکنان بتوانند مسائل خود را مطرح کنند. وی در مورد ذخیره مرخصی کارکنان گفت: بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه از سال   ۱۳۹۸تا کنون امور اداری مجاز به ذخیره مرخصی کارکنان نیست، گرچه شورای صنفی و امور اداری سعی دارند راهکارهایی را در این خصوص  ارائه دهند.  مدیر امور اداری و منابع انسانی دانشگاه خوارزمی در مورد منازل مسکونی دانشگاه گفت: حدود چهل واحد مسکونی به کارکنان واگذار کردیم و ستاد رفاهی خانه های سازمانی مصوب کرد با جمع آوری عواید این منازل، بخشی از هزینه های تعمیراتی و زیرساختی مرتفع شود  و ما توانسته ایم از محل این درآمدها مهد کودک را بازسازی کنیم، ولی این منابع نمی تواند به دلیل قدمت بالا و وجود فرسودگی های وسیع منازل مسکونی دانشگاه پاسخ گو باشد. دکتر محمدی ادامه داد: در مورد افزودن  حق مسکن و بدی آب و هوا در حکم کارگزینی، امور اداری هیچگونه مصوبه و بخشنامه ایی را دریافت نکرده است و ما تابع مقررات هستیم. وی در پاسخ به سوال ارتقاء شغلی کارکنان توسط امور اداری و ابلاغ  شرح وظایف آنان گفت: ارتقاء شغلی کارکنان توسط  واحد مربوط ارزیابی می شود و به امور اداری ابلاغ می گردد و ما سعی می کنیم امور را تسهیل کنیم.  در مورد افزودن سهمیه کارمند نمونه نیز امسال توانستیم با انتخاب کارکنان شایسته تقدیر بر مقدار این سهمیه بیفزاییم، همچنین در خصوص شرح وظایف کارکنان، کارگروهی در امور اداری تشکیل شده است که وظایف و عملکرد کارکنان را  در هر بخش و حوزه  با مدیر آن حوزه مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد و بر آن اساس شرح وظایف ابلاغ می شود. هم اکنون در دو بخش از دانشگاه شرح وظایف کارکنان احصاء و ابلاغ شده است و در بخش ها و حوزه های دیگر نیز این رویه انجام می شود. وی در مورد دور کاری کارکنان خانم دارای فرزند زیر شش سال گفت: طبق مصوبه هیئت رئیسه دور کاری کارکنان به طور کامل لغو شده است. دکتر محمدی ضمن پاسخ به سایر سوالات در پایان گفت: در امور اداری کارگروهی تشکیل شده است که شورای صنفی کارکنان در این کارگروه حضور دارند و جلسات مستمری در خصوص مسائل اداری و صنفی کارکنان برگزار می شود . وی از کارکنان درخواست کرد: مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای خود را در شورای صنفی مطرح کنند و در این کارگروه به این موضوعات رسیدگی خواهد شد. در جلسه پرسش و پاسخ کارکنان، معاون امور اداری و روسای ادارات رفاه ، کارگزینی کارکنان به سایر پرسش های حاضرین جلسه پاسخ دادند.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2085 بار   |   دفعات چاپ: 191 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر