نشست پرسش و پاسخ همکاران با نمایندگان بیمه دی نشست پرسش و پاسخ همکاران با نمایندگان بیمه دی

 | تاریخ ارسال: 1400/4/6 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، ۲تیرماه ۱۴۰۰، نشست پرسش وپاسخ با حضور نمایندگان شرکت بیمه دی و مسئولان اداری -رفاهی، نمایندگان شورای صنفی کارکنان و اعضای هیئت علمی و جمعی از کارکنان دانشگاه در سالن غدیر کرج به صورت حضوری و برخط در فضای مجازی برگزار شد.
 دکتر محمدی، مدیر امور اداری و آقای قربانی مسئول رفاه کارکنان  در خصوص روند تغییر بیمه تکمیلی کارکنان واعضای هیات علمی  از نمایندگی شرکت بیمه ایران به بیمه دی توضیحاتی را بیان کردند؛
دکتر محمدی ضمن تشکر از نمایندگان بیمه دی و حضور همکاران گفت: هر تغییری نگرانی ها و مقاومت هایی را به دنبال خواهد داشت که این نگرانی ها به دلیل عدم شناخت کافی از خدمات و یا به لحاظ گمان تضییع حقوق است که در این جلسه سعی داریم با اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی این نگرانی ها را برطرف نماییم. وی در ادامه در خصوص دلیل تغییر بیمه تکمیلی ایران به بیمه دی گفت: براساس تصمیم مجموعه کارشناسی و شکایات همکاران در مورد نحوه ارائه خدمات شرکت بیمه ایران و به منظور تامین رفاه حداکثری کارکنان دانشگاه  بیمه تکمیلی دی جایگزین شد. مدیر امور اداری  دانشگاه تصریح کرد امروز روز شروع فعالیت نمایندگی بیمه دی در دانشگاه است که در این جلسه توضیحاتی را از زبان این عزیزان خواهیم شنید دکتر محمدی گفت؛ ما به عنوان واحد امور اداری وظیفه داریم پاسخ گوی تمام سوالات و ابهامات شما عزیزان باشیم. وی تاکید کرد؛ تمام مدارک و اسناد پزشکی برای اعمال بیمه تکمیلی ایران که تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ تهیه شده است توسط اداره رفاه دانشگاه تحویل گرفته می شود و طبق قرارداد شرکت بیمه ایران موظف است اقدامات لازم برای اعمال بیمه تکمیلی انجام دهد و هیچ جای نگرانی در این خصوص نخواهد بود. در ادامه آقای قربانی مسئول رفاه دانشگاه گفت: بیمه رفاه کارکنان یکی از سرفصل های کاری اداره رفاه است وجود چالش ها در اثنای کار با نمایندگی بیمه ایران که بخشی به دلیل عدم برخورد کارشناسانه و وجود نواقص و مشکلات اجرایی قرارداد با کارگزاری بیمه ایران بوده است و بخشی دیگر اهمال بیمه ایران در انجام تعهداتش بود که خوشبختانه قرارداد جدید با شرکت بیمه دی به لحاظ کیفی تغییرات چشمگیری را نسبت به قرداد قبلی با بیمه ایران دارد. قربانی در جواب این سوال که علت انتخاب بیمه دی به عنوان بیمه جایگزین چیست ؟ گفت؛  ما در مناقصه ایی که برگزار کردیم تنها دو شرکت  نسبت به سایر شرکت های حاضر در مناقصه واجد شرایط این مناقصه بودند که این شرکت ها منافع دانشگاه را تامین نمی کردند. اما با تصویب قانون جدید به ما اختیار اقدام مستقیم برای انعقاد قرارداد باهر شرکت بیمه ای به ویژه در بیمه سلامت و تکمیل درمان داده شد  و سبب گردید  شرکت های بیمه دی، البرز، سینا، پارسیان، سامان و... را مورد بررسی قراردهیم و درنهایت بیمه تکمیلی دی را به عنوان بهترین گزینه برای بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه انتخاب کنیم.
در ادامه حلاج نماینده بیمه دی گفت؛ امروز روز مهمی برای ما است زیرا به طور رسمی  با یک مجموعه بزرگ و فرهیخته ایی مانند دانشگاه خوارزمی همکاری خواهیم کرد. که باعث افتخار برای شرکت بیمه دی می باشد. سپس بیان کرد؛ بنیاد شهید، وزارت اطلاعات، قرارگاه خاتم، ۱۵ درصد دانشگاه ها و ۱۰ درصد شهرداری های  کشور، سازمان جنگل ها و مراتع  از دیگر سازمان هایی است که با بیمه دی قرارداد منعقد کرده اند  وی تصریح کرد؛ افراد می توانند از طریق سامانه الکترونیک خدمت رسانی رسا و اپلیکیشن و CRM  تمامی مراحل بررسی موضوعات بیمه تکمیلی خودشان را به صورت برخط دنبال کنند و شماره تلفن چهار رقمی ۱۶۷۱ بدون کد در سراسر کشور پاسخگوی مسائل بیمه شدگان بیمه دی است و تمام پیام ها ثبت و مشتریان می توانند پس از پایان پاسخگویی ارزشیابی انجام دهند.
درجلسه پرسش و پاسخ پس از بیان پاره ایی از توضیحات توسط مسئولین امور اداری دانشگاه و نماینده شرکت بیمه دی حاضرین جلسه پرسش های خود را مطرح نمودند؛
دکتر شنبه زاده؛ آیا برای استفاده از بیمه تکمیلی در مراکز درمانی ارائه کد ملی کفایت می کند یا نیاز به ارائه مدارک پزشکی  است؟ آقای قربانی در پاسخ گفت؛ با مراجعه به مراکز طرف قرارد داد برای بهره مندی از خدمات ، ارائه کد ملی کفایت می کند. اما اگر به مراکزی که طرف قرارداد بیمه دی نیستند مراجعه کردید باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید، دراین خصوص  توصیه اکید ما این است که به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنید واگر قصد مراجعه به مرکز درمانی دارید که طرف قرارداد بیمه دی نیستند  قبل از مراجعه برای انجام برخی بررسی ها  ما را در جریان قرار دهید .دراتوماسیون اداری لیست مراکز طرف قرارداد و سایرموارد اطلاع رسانی شده است.
دکتر شنبه زاده؛ آیا برای تغییر از بیمه تکمیلی ایران به بیمه دی همکاران مجددا باید مدارک ارائه دهند؟  پاسخ؛آقای قربانی؛ همکارانی که اطلاعاتشان ثبت است نیازی به ارائه مدارک ندارند مگر این که قصد حذف یا اضافه نمودند فردی را در بیمه تکمیلی خود داشته باشند وهمکاران جدید نیز باید مدارک برای  ثبت نام بیمه تکمیلی ارائه دهند.
 دکتر علیزاده (نماینده شورای صنفی اعضای هیئت علمی) ضمن تشکر از آقای دکتر محمدی و آقای قربانی انتقادی که وارد است، اگر این جلسه قبل از انعقاد قرداد با بیمه انجام می شد می توانست راهگشایی بهتری داشته باشد، یکی از دغدغه های همکاران محتوای بیمه و نحوه ارائه بیمه است، چرا به جای لغو قرارداد با شرکت بیمه ایران ابتدا کارگزاری بیمه را تغییر ندادید؟ آقای قربانی ؛ یکی از مشکلاتی که سبب سلب همکاری با شرکت بیمه ایران شد ناسالم بودن فرایند اعلام نرخ بود و ما به عنوان خریدار این امکان را نداشتیم  خدماتی را که نیاز داریم اعلام نماییم  بنابراین اولویت ما این بود که اگر در یک کارگزاری کار انجام نشد بیمه را نسوزانیم و با کارگزاری دیگر همکاری داشته باشیم که متاسفانه این موضوع به دلیل سیاست های کلی بیمه ایران در همه کارگزاری ها یکسان بود. قطعا تغییر مجری بر محتوا تاثیرگذار است .

آقای ستاری (نمایند واحد صنفی کارکنان) از آقای قربانی به خاطر تلاش مضاعف و مطالعه گسترده ایی که در خصوص مسائل رفاهی در اوایل خدماتش در اداره رفاه داشتند تشکر می کنم سوالات همکاران به شرح ذیل است؟

چرا تعداد بیمارستان های طرف قرارداد بیمه در استان بیشتر از ۴ یا ۵ بیمارستان نیست؟

آیا در کنار بیمه دی می توان با بیمه sos قرارداد بست؟

چرا به برخی از مراکز که مراجعه کردیم بیمه فعال نبوده است؟

نماینده بیمه دی؛ در مورد مراکز پاراکلینیکی برخی از بیمارستان ها قرارداد منعقد نمی کنند و این شامل تمام بیمه ها می شود زیرا بیمارستان ها پس از حذف دفترچه با مشکلات زیرساختی زیادی روبه رو شدند.
اما برای تسهیل وسرعت روند پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی و تحویل فیزیکی اسناد بیمه دی کارشناسی را در دانشگاه مستقر کرده است که اسناد را ثبت و تایید می کند.
در خصوص بیمه sos یک شرکت واسطه ایی است و شرکت بیمه دی، شرکتی مشابه یا شاید بهتر و بزرگتر از sos دارد.
در مورد بحث فعال نبودن مراکز، ما امروز قراردها را تمدید کردیم و هنوز بارگذاری نشده به همین دلیل  خدمت رسانی به صورت برخط انجام نشد .  
(خانم سلطان حسینی، همکار) به عنوان یک پیشنهاد آیا امکان دارد که کارکنان خودشان خدمات مورد نیازشان را انتخاب کنند مثلا از کارت های نقره ای و یا کارت طلایی که سطح پوشش متفاوتی دارند استفاده کنند؟
آقای قربانی؛ این موضوع امکان پذیر نیست زیرا باعث بالا رفتن ضریب  خسارات شرکت های بیمه می شود و عملا انعقاد چنین قراردادی برشرکت های بیمه توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
اما شایان ذکر است که دانشگاه خوارزمی برای اولین بار توانست نیروهای شرکتی را نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قراردهد
در ادامه مسئول روابط عمومی برخی از سوالات همکاران را بیان نمودند؛
در قرارداد قبلی تصویربرداری دندان، ایمپلنت جز قرارداد نبود و چرا تعرفه ها نسبت به قیمت بازار پایین است؟
چرا طرف قرارداد برای عینک و داندانپزشکی در کرج نداریم؟
چرا تعداد درمانگاه های طرف قرارداد در کرج کم است؟
پاسخ دکتر رنج پور نماینده بیمه مرکزی؛
موضوع تعرفه ها در کشور مسئله پراهمیتی است وزارت بهداشت و درمان به تنهایی اجازه تعرفه گذاری ندارد و این کار برعهده هیئت وزیران است و به همین دلیل می تواند دستخوش مسائل عدیده ایی شود اما به طور کلی تعرفه ها به چهار بخش دولتی، نیمه دولتی، نیمه خصوصی و خیریه ابلاغ می شود این تعرفه ها برای تمام شرکت های بیمه یکسان است و پرداخت های ما براساس تعرفه بخش خصوصی انجام می شود بنده به عنوان نماینده بیمه مرکزی در این جلسه حضور دارم و لازم است  که بگویم اگر شرکت بیمه ایی براساس تعرفه عمل نکند مشمول جریمه خواهد شد. 
در خصوص داندانپزشکی سیاست بیمه دی این است که مدارکی اضافه تر از یک داندانپزشک مطالبه نمی کند.
در مراکز درمانی طرف قرارداد موارد غیرفعال حداکثرتا فردا آماده می شوند. در خصوص بیمه عمر هم قرارداد صادرشده است.
بیمه تکمیلی فرزندان دختر و پسر تا چه سنی است؟ قربانی ؛ فرزندان دختر تا زمانی که ازدواج کنند می توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی والدین باشند و فرزندان پسر تا پایان ۲۱ یکسالگی و اگر در حال تحصیل هستند با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل تا پایان ۲۵سالگی  و برای تحصیلات دکتری تا پایان ۲۸ سالگی با ارائه گواهی اشتغال می توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرارگیرند . فرزندان حتما باید بیمه پایه داشته باشند 
سقف نامحدود در قرارداد بیمه دی وجود دارد؟
قربانی ؛ بحث سقف نامحدود در قرارداد جدید پیش بینی شده است اگر فرد بر اثر بیماری یا حادثه متوجه خسارت زیاد شود بر اساس اسناد پزشکی می تواند اضافه بر سقف بیمه تکمیلی البته با استعلام مدارک واسناد از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند
در این نشست  نمایندگان بیمه دی و مسئولین امور اداری و واحد رفاه کارکنان به سوالات همکاران پاسخ دادند در پایان آقای قربانی گفت همکاران می توانند از بیمه شخص ثالث با پرداختی در ۱۲ قسط بهره مند شوند . آقای دکتر محمدی نیز از تمام همکاران که دغدغه داشتند تشکر کرد و بیان نمود چند ماه دیگر جلسه ایی مشابه این جلسه برگزار خواهد شد تا دوستان باقرار گرفتن در روند کار بیمه بتوانند پرسش های خود را مطرح و ارزیابی دقیق ترخود را از عملکرد بیمه دی بیان نمایند. همچنین ما برای کارکنان موارد رفاهی دیگری ازجمله جشن های تولد برای کارکنان و جشن برای پیشکسوت و بازنشستگان بعداز انجام واکسناسیون خواهیم داشت.
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1589 بار   |   دفعات چاپ: 204 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر