اختتامیه دهمین جشنواره حرکت در دانشگاه خوارزمی برگزار شد. اختتامیه دهمین جشنواره حرکت در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1399/12/6 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، دوشنبه چهارم اسفند ۱۳۹۹ و  همزمان با آخرین روز از هفته فرهنگ دانشگاه خوارزمی، اختتامیه دهمین جشنواره انجمن های علمی با حضور مهندس عسگری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مدیران دانشگاهی، مسئولان استانی و دبیران انجمن های علمی در سالن غدیر دانشگاه خوارزمی با تقدیر از برگزیدگان و شایستگان تقدیر از دستاوردهای یکساله انجمن های علمی به کار خود پایان داد.
دکتر تهامی معاون فرهنگی و اجتماعی ضمن بیان خیر مقدم به  نقش و جایگاه دانشجویان و انجمن های علمی در تولید علم اشاره کرده و به بیان استراتژی ها و راهبردهای کلان دانشگاه در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی پرداختند.
حجت الاسلام فیاض معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی با بیان جنبه‌های معنوی و تاکیدات دین اسلام در حوزه علم و فناوری، منشاء تولید علم را در انجمن های علمی دانستند و تاکید کردند اگر قرار باشد اتفاقی و رویدادی منحصر به فرد در این حوزه علم و فناوری رخ دهد بخش اعظم آن بر دوش انجمن های علمی است.
دکتر حبیبی رئیس دانشگاه ضمن خوش آمد گویی به میهمان ویژه برنامه و دانشجویان فعال حوزه های انجمن های علمی و فرهنگی، ایجاد تحول در ساختار فعلی فعالیت های دانشجویی و بازبینی مجدد نقشه راه حاضر را مهم یاد کردند و حرکت انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و هنری دانشجویان را به سمت کارآفرینی و حضور در حوزه های دانش بنیان و مراکز رشد ضروری دانستند.
در ادامه دکتر دیوسالار مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی ضمن بیان دستاوردهای یکساله انجمن های علمی و رشد کمی و کیفی فعالیت های دانشجویی با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، به گزارشی در خصوص چگونگی تاسیس دبیرخانه، داوری آثار و انجمن های برگزیده و شایسته تقدیر پرداختند. ایشان همچنین به برنامه های آتی مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی با نگاهی جهادی در راستای رشد و توسعه فضای فعالیت های دانشجویی اشاره کردند و این مسیر را با همراهی همکاران، دانشجویان و اساتید دانشگاه مقدور دانستند. 
صحرایی نماینده دبیر انجمن های علمی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام پذیرفته در مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی در یکسال گذشته به بیان رشد و حرکت های نو در انجمن های علمی و فعالیت های بیش از پیش آنها همراه با دغدغه های صنفی خود پرداختند.
مهندس عسگری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم که میهمان ویژه این برنامه بود ضمن تقدیر و تشکر از رویدادهای مهم برگزار شده در دانشگاه خوارزمی به عنوان اولین دانشگاه برگزار کننده هفته فرهنگ دانشگاهی همراه با اختتامیه های جشنواره رویش، تیتر  و حرکت و افتتاحیه های دبیرخانه فرشتگان سلامت و کانون ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی، ورود انجمن های علمی را به نسل دوم آن یعنی انجمن‌های مسئله محور و حرکت به سمت کارآفرینی و ایجاد تحولی بنیادین در راستای تولیدات علمی فاخر و به روز بودن انجمن های علمی تخصصی با آخرین دستاوردهای روز دنیا و تشکیل انجمن های علمی میان رشته ای با توجه به نیازهای امروز نظام و جامعه واجب دانسته و نقش و جایگاه انجمن های علمی را در این مسیر مقدس و بسیار مهم قلمداد کردند. ایشان دانشجویان را چراغ های پر فروغ دانشگاه یاد کردند و شور و نشاط دانشجویی را همراه با منطق و علم و یاری استادان فرزانه دانشگاهی منشاء تحولات بنیادین در حوزه آموزش عالی قلمداد کردند.
 مهندس عسگری در حاشیه حضور خود در اختتامیه جشنواره حرکت از خانه فرهنگ، موزه فرهنگی و محل فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و انجمن های علمی بازدید و در جلسه مدیران و کارشناسان فرهنگی در خصوص برنامه‌های کلان و برنامه های آتی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی در شرایط کنونی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
این برنامه که با هنرنمایی هنرمندان همراه بوده است با تقدیر از برگزیدگان و شایستگان تقدیر در دهمین جشنواره حرکت با محوریت انجمن های علمی دانشجویان به کار خود پایان داد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1583 بار   |   دفعات چاپ: 152 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر