نشست دکتر حبیبی با  دکتر کلانتری رئیس سازمان حفاظت  محیط زیست کشور در خصوص همکاری های متقابل  نشست دکتر حبیبی با  دکتر کلانتری رئیس سازمان حفاظت  محیط زیست کشور در خصوص همکاری های متقابل 

 | تاریخ ارسال: 1399/5/28 | 
نشست آقای دکتر عزیزاله حبیبی ریاست محترم دانشگاه با آقای دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت  محیط زیست کشور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سه شنبه ۲۸/۵/۹۹ جلسه ای تحت عنوان  همکاری های متقابل  با حضور آقای دکتر عزیزاله حبیبی ریاست محترم دانشگاه، دکتر عیسی کلانتری رئیس محترم سازمان محیط زیست کشور و  آقای دکتر جمشید شنبه زاده معاون محترم پژوهش و فنآوری دانشگاه، دکتر بیژن عبدالهی مدیر محترم حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه و چند تن دیگر از مدیران دانشگاه، برگزار و در رابطه با زمینه های همکاری، بحث و تبادل نظرشد.
در ابتدا دکتر حبیبی عنوان داشتند: دانشگاه خوارزمی، از سال ۱۳۷۰ به بعد در جهت تشکیل یک دانشگاه جامع حرکت کرد. ایشان ضمن اشاره به رشته های موجود در دانشگاه بیان کرد با توجه به جامعیت و ماموریت هایی که دانشگاه دارد به ویژه با تاکید دولت محترم بر ماموریت­گرا کردن فعالیت های پژوهشی و حوزه تحصیلات تکمیلی و توانمندی های دانشگاه،  ما فرایند هایی را طراحی کردیم که بتوانیم ماموریت های پژوهشی و فناورانه دستگاه ها را به عهده بگیریم و در زمینه های فعالیت­های علمی، به توافق برسیم و  در همین راستا، رساله ها و پایان نامه ها را در جهت حل مشکلات جامعه هدایت کنیم.
ایشان در ادامه گفتند: در این دهه دانشگاه ها، در مقاطع تحصیلات تکمیلی رشد قابل توجهی داشته­اند؛ اما این روند در جهت رشد آکادمیک است و برای آنکه بتوانیم  ماموریت  دانشگاه را بهتر انجام بدهیم به سیاستگذاری و راهبری و هدایت این مقاطع نیاز داریم. این فرایند حرکت خوبی است تا بتوانیم در جهت نسل سوم حرکت کنیم.
در ادامه دکتر حبیبی گفتند: سازمان محیط زیست دارای ساز و کار بسیار مهم در سطح کشور است  و دانشگاه خوارزمی آمادگی دارد در این ماموریت از نگاه دانشگاهی نقش بهتر و بیشتری ایفا کند، آینده کشور و پایداری یک توسعه نیازمند آن است که بتواند منابعش را به خوبی حفظ و حراست کند .
دکتر کلانتری رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشتند: مسیر دانشگاه از مسیر کشور جدا نیست. پتانسیل بسیار بالایی در دانشگاه های کشور نهفته است از جمله دانشگاه خوارزمی،  دستگاه های اجرایی باید با دانشگاه های کشور ارتباط برقرار کنند و همچنین دانشگاه ها باید وارد مسائل جامعه شوند  و در این زمینه  مدعی باشند زیرا منافع ملی کشور در درون دانشگاه ها نهفته است.
در ادامه دکتر شنبه زاده معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه عنوان داشتند: دانشگاه خوارزمی رویکرد خود را با توجه به شرایط حاکم بر جامعه (مسئله کوید ۱۹ و  دیگر مشکلات اقتصادی ایجاد شده) تغییر داده است. دانشگاه خوارزمی با حرکت به  سوی تبدیل شدن به دانشگاه­های  نسل سوم پیشرفت های قابل توجهی داشته است؛ از جمله ایجاد مراکز رشد در تهران و کرج با هدف ارتباط دانشگاه با صنعت و همچینین ایجاد اتاق بازرگانی که به زودی افتتاح می گردد، تغییر در کتابخانه مرکزی دانشگاه به صورت اکوسیستم، از جمله  اقدامات صورت گرفته است.
در پایان دکتر حبیبی ریاست دانشگاه از آقای دکتر کلانتری برای بازدید از دانشگاه دعوت به عمل آوردند.
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1240 بار   |   دفعات چاپ: 159 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر