امکان دسترسی به فایل‌های لینوکس در File Explorer ویندوز 10 فراهم شد امکان دسترسی به فایل‌های لینوکس در File Explorer ویندوز ۱۰ فراهم شد

 | تاریخ ارسال: 1399/2/20 | 
مایکروسافت پیش‌تر رسما اعلام کرده بود قصد دارد کرنل کامل لینوکس را برای ویندوز ۱۰ دردسترس قرار دهد. این شرکت روز گذشته گفت می‌خواهد گزینه‌ی دسترسی به فایل‌های لینوکس را با فایل اسکپلورر (File Explorer) ادغام کند. از‌این‌پس، آیکون جدید لینوکس به منو ناوبری سمت چپ File Explorer اضافه می‌شود. ازطریق این آیکون ویژه‌ کاربر می‌تواند به تمامی فایل‌های سیستمیِ توزیع‌های نصب‌شده‌ی روی ویندوز ۱۰ دسترسی داشته باشد.

آیکونی که در منو ناوبری فایل اسکپلورر ظاهر می‌شود، تاکس (Tux) است؛ همان پنگوئن معروفی که به‌عنوان نماد خوش‌اقبالی لینوکس کرنل شناخته می‌شود و سال ۱۹۹۶ طراحی شده است. مایکروسافت آیکون تاکس را فعلا آزمایشی به فایل اکسپلورر اضافه کرده است و امکان دسترسی به این آیکون ازطریق بیلد جدید ویندوز ۱۰ وجود دارد که از روز گذشته برای شمار محدودی از کاربران دردسترس قرار گرفته است. تا پیش از اضافه‌شدن آیکون تاکس به ویندوز اکسپلورر، کاربران ویندوز ۱۰ برای دسترسی به فایل‌های سیستمی، مجبور بودند ازطریق مسیر UNC وارد یکی از ساب‌سیستم‌های ویندوز به‌نام WSL (مخفف Windows Subsystem for Linux) شوند. 

قابلیت Windows Subsystem for Linux مایکروسافت نوعی ‌ساب‌سیستم خاص است که این شرکت از مدت‌ها پیش روی بهبود آن کار می‌کند و به‌تدریج به‌روزرسانی‌های مهمی در آن اعمال کرده است. طبق ادعای مایکروسافت، ساب‌سیستم WSL قرار است کرنل کامل لینوکس را به ویندوز ۱۰ بیاورد. ناگفته نماند مایکروسافت اقدامات دیگری نیز برای خشنودی کاربران لینوکس انجام داده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به اضافه‌کردن پوسته‌ی Bash و OpenSSH بومی به ویندوز ۱۰ اشاره کنیم. ناگفته نماند ردموندی‌ها پیش‌تر برخی از توزیع‌های لینوکس شامل SUSE Linux و Ubuntu و Fedora را به فروشگاه آنلاین مایکروسافت استور اضافه کرده‌اند. مایکروسافت سال گذشته نیز، ویندوز ترمینال (Windows Terminal) را به‌عنوان نوعی اپلیکیشن خط فرمان جدید معرفی کرده بود

اگر Windows Subsystem for Linux را روی سیستم خود فعال کرده‌اید، به‌دنبال نصب بیلد جدید ویندوز ۱۰، آیکون تاکس را در منو ناوبری فایل اکسپلورر مشاهده خواهید کرد. مایکروسافت در حال دریافت بازخورد از کاربران است تا بهبودهای لازم را در این قابلیت اعمال کند و سپس آن را دردسترس عموم کاربران قرار دهد. ردموندی‌ها قصد دارند قابلیت جدید را سال جاری میلادی در قالب به‌روزرسانی جدید برای ویندوز ۱۰ دردسترس قرار دهند.


کلیدواژه ها: لینوکس | فایل لینوکس |



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 2998 بار   |   دفعات چاپ: 370 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر