حضور دکتر نوه ابراهیم در نشست هم‌اندیشی ارتقای دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی حضور دکتر نوه ابراهیم در نشست هم‌اندیشی ارتقای دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی

 | تاریخ ارسال: 1397/4/17 | 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه روز شنبه 16/4/97 نشست هم‌اندیشی ارتقای دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی با حضور آقای دکتر منصور غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی، دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل، دکتر سعید نمکی، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور ، دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم سرپرست دانشگاه و دیگر روئسای دانشگاه های کشور در وزارت علوم برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر شریعتی نیاسر به ارائه گزارش در زمینه مراحل تقویت دانشگاه ها به جهت رساندن آن به تراز جهانی و همچنین شاخص های برتر 200 دانشگاه دنیا پرداختند.
وزیر علوم اظهار داشت: توجه به شاخص‌های تعیین شده و حرکت به سمت آنها توأم با ارزیابی، اصلاح و تکمیل شاخص‌هایی که برای دانشگاه و پژوهشگاه‌ها تعیین شده، به خصوص با نگاه به تحولاتی که در جهان در حوزه‌های علم، تحقیقات و مدیریت دانشگاه‌ها و استفاده از شاخص‌های جدید در ارزیابی‌ها و رتبه‌بندی‌ها باید صورت گیرد.
وی افزود: در بحث پیشبرد و به نتیجه مطلوب رساندن این پروژه‌ها، این بخش مهم است که باید پویایی خودش را حفظ کند. طبعاً آنچه که تلاش می‌شود، برای حمایت از شاخص‌هایی است که ارزیابی‌ها را به سمت ارزیابی‌های بالاتر و ارتقای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور سوق می‌دهد؛ لذا حمایت‌ها در سطح ملی، ستادی و آنچه که در توان دانشگاه‌هاست، باید انجام شود.
دکتر غلامی افزود: باید فضای دانشگاه‌ها اعم از محیط‌های دانشجویی و جامعه دانشجویی دانشگاه‌ها به گونه‌ای باشد که ارتقای سطح دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به ترازهای بین‌المللی به عنوان یک هدف مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر نمکی اظهار داشت: ما نباید در شرایط سخت امروز دانشگاه ها را در شرایط نامناسب مالی قرار دهیم و باید از دانشگاه ها و مراکز علمی به عنوان مغز متفکر مملکت نهایت حمایت و پشتیبانی را به جا آوریم. وی با تاکید بر اینکه هنر مدیران کشور اداره مملکت در شرایط سخت است، گفت: حمایت بودجه ای سازمان برنامه و بودجه از آموزش عالی کشور امسال بیشتر خواهد بود و همانگونه که در سال گذشته از بخش آموزش عالی با تخصیص صد در صدی حمایت کردیم، امسال هم این پشتیبانی را در بخش آموزش و پژوهش خواهیم داشت.
دکتر سالار آملی قائم مقام وزیربا اشاره به نرخ اجرایی شده تفاهم نامه ها با دانشگاه های خارج از کشورگفت: در سال 94، 24 درصد تفاهم نامه هایی که با دانشگاه های خارج منعقد شده بود اجرایی شد ور در سال 96 این آمار به 45 درصد رسید.





CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6901 بار   |   دفعات چاپ: 716 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر